Dali jsme dohromady pár bodů, které vyplynuly z našich zkušeností. Nejde o univerzální a jediný návod, spíš vám chceme poskytnou podněty k zamyšlení. Protože cena by neměla být až na prvním místě.
Díl 02: Od počítače
IČO ani daňové doklady barák nepostaví, nic moc nesvědčí ani o tom, jak (ne)schopní stavebníci jsou, ale i tak jsou to super cenné informace. Mohou vám usnadnit rozhodování a ušetřit bezesné noci.
Pojištění
Zajímejte se zda a jak je realizační firma pojištěná. Odpadnou vám případné starosti a překvapení, o které fakt nestojíte.
My nabízíme stavebně montážní pojištění staveb od Kooperativy. Pojištění kryje nejen naše chyby, ale i ztrátu materiálu nebo škody, které jsou způsobené třetí osobou. Takže když si na dílčí práce domluvíte souseda, něco se mu nepodaří a vám vznikne škoda, z našeho pojištění vám bude kompenzována. Smlouva platí až do předání stavby.
Daňové doklady
Chcete se handrkovat s živnostníky nebo firmami, které vám vystaví zálohovou fakturu a pak budou tvrdit, že peníze nemají, že jste je určitě poslali na jiný účet? My ne. Takže ke každé provedené platbě na náš účet dostanete potvrzení o přijetí. Budete mít v ruce papír, že vaše peníze dorazily kam měly.
IČO
Firmy s miliónovými obraty, ale základním kapitálem tisíc korun? A sakra. Minimálně to svědčí o tom, že majitelé to zřejmě se zodpovědností moc vážně nemyslí. Proklepněte si IČO firmy, hodně z něj můžete vyčíst. Třeba historii, zjistíte jednatele, ověříte si adresy sídla firmy a provozovny. Určitě je lepší, když má firma provozovnu na stejné adrese jako sídlo. Důvěřuj ale prověřuj.
Zázemí firmy
Dojednávat stavbu domu za milióny na benzínové pumpě (zrovna se stěhujeme, malujeme kancelář, vytekl nám odpad, tak vás nemůžeme vzít do kanclu…) může jen šílenec. Nechceme nikomu kecat do toho, jak má jeho zázemí vypadat, ale pro zákazníka je dobré, když má kam přijít. Jestli je kancelář narychlo splácaná, nemá pořádné označení ani provozní dobu, je schovaná v nedobytné kopce, tak něco nebude štymovat. Sedět za výlohou může být pro někoho nepříjemné, ale pro zákazníka je to jasná zpráva, že se před ním nebudete schovávat, až bude potřeba něco řešit.